Thursday, October 1, 2009

Bo och leva i Sl

Det där med att skaffa sig ett hem i sl har väl alla testat på, på ett eller annat sätt. Somliga har vart inneboende och andra levt i lägenhet eller rent av sagt ett eget mansion.

Själv har jag testat på allt och lite till.

Jag skaffade nog min första lägenhet när jag var kanske en 2 månader gammal, ekonomisk (läses snål) som jag var ville jag inte betala mer än vad jag hade råd med. Så till sist hittade jag en liten ensamstående lägenhet på en sim som lyckats knöla in massvis med lägenheter på, men ändå fått det så pass lyftigt att man inte bodde som ett gäng värphöns.
Den kostade 200L$ i månaden för 150prims, inte illa. Men dåtidens prim möbler gick väl på en 10-15+ prims,(om man ville ha lite kvalitet) så jag hade en säng ett skå en soffa, en stol och en öppn spis, thats about it, hahaha!
at my first house
(här är en bild på spektaklet)


Sen flyttade jag till en annan lägenhet i ett höghus där jag trängdes med ständiga konversationer från grannarna som inte begrep sig på att man inte ska prata i öppna chatten hela tiden...Den lägenheten kostade 250L$ i veckan och var väl en 200 prims.

Sen flyttade jag (vilket jag inte visste då) till Aitui simmen, jo jo som den dinosaurie jag är så fanns det byggnader där man kunde bo i.
Betalade 500L$ i veckan för 250Prims.
Men då hade saker och ting börjat ske på möbel marknaden och folk gjorde allt för att skära ner på primdelarna.
Jag insåg senare att jag bodde i Aitui då jag en dag hoppade ner från balkongen (bodde längst upp i en takvåning) och kollade runt på simmen, och där var det, min absluta favvis affär Aitui (och det är det faktiskt fortfarande).
At my last aparthment
(lite från hydda nr 3)

Under den här tiden träffade jag MrAlex som jag tog under mina vingar, och visade den bättre sidan av sl för, och innan jag tvingades sluta spela i kanske ett halvår så hade han och jag bestämt att vi skulle skaffa ett hus tillsammans där vi kunde dra oss undan och göra ingenting.
Men som sagt det sket sig!

När jag väl var tillbaka, visade det sig att MrAlex köpt sig en liten ö, samt en sim.
Och han ville fortfarande bo ihop me mig. Så han kicka ut sin dåvarande flickvän (jag vet hemska tanke) och flyttade in mig, meeen kräsen som få som man är skulle huset och möblemanget bytas ut. OCh vipps hade vi en villa större än hyreshuset jag bor i irl och så mycke rum att vi kunde springa runt och härja hela dagarna.
Vi bodde på en varsin våning och bottenvåningen var sällskapsrum.

Sen har jag bytt hus om och om och om igen fast tillsammans med Mralex och på samma tomt där vi bodde i en evighet.

(lite bilder från sista huset, dessvärre mest på omgivningen, är bara det jag har bilder upplagda på och ja ni vet, trasig dator)
Home sweet home 3
(Detta är inte huset utan min lilla strandgrotta jag byggde)

Home sweet home 4
(Här var huset med, och kollar ni i vänstra hörnet så är där nått gult, det är inte en fågel det är en banan, och vad den gör där så vet jag inte hehe, så festligt)


Home sweet home 5
(Dett är på höder sida av grottan, men man ser huset (och bananen:D) detta är bara 1/4 del av tomten, kan inte begripa varför det inte finns fler bilder, sa rota igenom min flickr om där finns nått annat)


Slip
(en liten bild hur det såg ut innomhus, och där har vi bananen oxå, måste var där den landade när jag åt, alltså den flög upp och landade på ett moln)

No comments:

Post a Comment