Wednesday, September 30, 2009

På Tiden!!!

Oj oj oj, Slirade förbi Tinas Blogg för en liten stund sen och såg att hon lagt upp en länk till Walentine's blogg (kan inte komma på hans Sl efternamn just nu och kan heller inte kolla upp det, men strunt samma atm) där han skrivit ett långt och ack så bra inlälgg om Second sweden simmarna, och ett och anant lite skällsord på Malmö simmarna.
(Länk till Walentines blogg inlägg)

Det glädjer mig att veta att andra oxå luskar i frågorna om varför i sl satsar på att bli av med pengar istället för att tjäna!?!
Jag trodde det var en oskriven lag i sl att alla som startade en sim hade drömmar om att en dag kunna göra som Farbror Joakim och simma runt i sitt torn av cash???
Men tydligen hade jag fel.

Jag är inte insatt i Second Swedens historia eftersom jag inte besökte platsen mer än kanske en gång i veckan efter att dom fick storhetsvansinne i att slösa pengar och byggde en 4-5 simmar (har ett svagt minne att det ev fanns typ ss 7 lr nått men det känns väl ändå lite väl mycke?!?) det blev för mycket för mig.
Och dessutom höll jag på och frassade och hjälpte min Sl hubby med hans simmar som var ett helvete att få ihop.

Så jag kan inte säga så mycket om SS annat än jag tyckte att folket som hängde där på heltid var arroganta bittra ogästvänliga avatarer, som skränade och gjorde allt till en väldigt jobbig vistelse.
Jag står för mina kommentarer om att jag ogillar att umgås med svenskar i sl.
Delvis för att många är ohyffsade och har helt tappat all form av vanligt folkvett, och det irriterar mig nått oerhört.
Dom få svenskarna jag faktiskt umgås med håller sig borta från allt vad sverige heter och tycker som jag att folket borde "växa upp". Det finns en gräns över vad som är för mycket, även i sl.

Men Malmö har jag däremot mer att säga till om, tro mig. Jag skulle kunna skriva en bok tjockare än GT, NT & biblen om hur meningslösa dom simmarna är.

1. Om jag inte har en aning om vad malmö är innan jag sätter min fot där, så vet jag fortfarande inte vad det är när jag åker därifrån?
(för även om där finns ruggigt fula miniatyr byggen av dom kändaste husen så blir man inte klokare för det. Några primdelar säger inte mycket)

2. Simmen var stängt i evigheter innan den öppnades och jag antar att halva summan gick åt till att betala den stängda simmen (simmarna kostade ju 295usd i mån). Och när skiten äntligen öppnade såg det lika meningsös ut som den är.

3. Jag hoppas innerligt att dom som jobbade på simmen inte fick lön, för det arbeted dom gjort kunde lika bra ha gjorts gratis av en nybörjare!

4. När dom hade en summa på 800.000 (för att sen vilja ha mer) så tycker man att det borde vara i klass med kanske 7 days bakery eller Black swan eller templum x obscurum..men NÄ! Man mättes av en dagen efter spys som smetats ut till en perfekt fyrkant, med lite träd och byggnader på.

Fruka inte gott folk det finns en bra sak med simmen och det är sandboxen. Som dock har sina negativa sidor den med.
Man får fan aldrig jobba ifred utan att a)nån kör på en b) nån irriterar en c) nån knuffar på en d) nå står i vägen för det man byger.

Nä fy hörrni jag känner en crankyness innom mig, behöver mitt morgonkaffe för att orka fortsätta dagen som hemmafru :D

Ja jag hatar generellt svenskarna i sl, men dom jag känner älskar jag desstomer!!

-Wilder

No comments:

Post a Comment